Home > Uncategorized > Kami kini dealer Public Fine Gold International Sdn Bhd di Kuala Terengganu

Kami kini dealer Public Fine Gold International Sdn Bhd di Kuala Terengganu

Salam…

Setelah lama tidak update blog ini, maka hari ini saya ingin announce bahawa kami, (saya – Nizam dan Khairul Annuar) telah menjadi dealer emas PG (Public Gold).

bar3publicgold_logo2johngold

Dengan ini juga saya ingin announce disini, kami juga sudah tidak mempromosikan skim Simpanan Emas Etika.

Banyak komen yg saya dapat dlm blog ini bertanyakan skim Simpanan Emas Etika dan saya tidak menjawabnya, namun begitu, saya masih lagi approve mesej2 berkenaan, untuk dijawab oleh ejen2 Etika yg melawati blog ini.

Bagi sesiapa yang ingin membeli emas PG di sekitar Kuala Terengganu, Gong Badak, Batu Rakit, Telipot, Padang Nenas, Wakaf Tengah, Wakaf Tembesu, Manir, Pulau Rusa, Kubang Jela, Batu Enam, Bukit Tunggal dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya, boleh lah menghubungi kami.

Nizam – 017-9526772

Khairul – 012-9897399

Untuk makluman kepada pencinta-pencinta emas sekalian, kami juga akan memperkenalkan satu skim iaitu Skim Belian Mudah kepada sesiapa yang ingin membeli emas Public Gold dari kami.

Nantikan update dari kami.

Terima Kasih

  1. 20/06/2009 at 1:13 am

    salam, kalau nak jual PG ambil ke

    • Nizam
      21/06/2009 at 11:57 am

      w’salam…tak jadi masalah, kami adalah ajen PG dan tugas kami adalah menjual dan membeli semula emas PG mengikut harga semasa pada PG website. tq.

  2. lasnubes283
    29/06/2009 at 1:27 am

    salam…

    saya berminat dengan pelaburan emas ni. Namun saya masih cetek ilmu mengenai pelaburan ini. Lagipun saya ingin tahu berapakah bayaran yang paling asas untuk saya mulakan tentang pelaburan emas ini. Bagaimanakah saya ingin dapatkan atau gunakan pelaburan ini semaksimum mungkin supaya dapat keuntungan daripadanya.
    Adakah ia terjamin?

    • khairul
      29/06/2009 at 3:08 pm

      w’salam…pertamanya kalo dah ada minat tu bagus lah dan sememangnya melibatkan diri dalam pelaburan emas ini tidak akan merugikan pelaburnya bahkan akan menambah kekayaan seseorang, ini dapat dibuktikan dengan kenaikan harga emas itu sendiri dari tahun ke tahun. Nak dapatkan ilmu emas ni…sama juga dengan ilmu-ilmu yang lain..hendaklah banyak membaca dan bergaul dengan ‘kaki emas’. Kalau pelaburan dengan PG ni, emas 916 ( 1=RM474, 5=RM2358 dan 10=RM4694 Dinar) manakala emas 999.9 (20g=RM2271, 50g=RM5651 dan 100g=RM11,249) berdasarkan harga hari ini 29 Jun 2009. Kita boleh pilih mana-mana jenis emas dan berat dia. Dua cara untuk memaksimumkan pelaburan emas iaitu melalui emas fizikal dan akaun pelaburan (Gold Investment Account) GIA atau GSPA. Antara kedua-dua teknik ini, pelaburan emas fizikal adalah paling menguntungkan..tq

  3. 30/06/2009 at 4:50 am

    Salam ,
    Saya cadangkan dalam website ini menggariskan beberapa panduan tentang kaedah untuk pelaburan emas ini. Sebagai contoh Plan 1 : Pelaburang Emas untuk buat pembelian rumah,
    Plan 2 : Pelaburan emas untuk pembelian kereta,
    Plan 3: mcm -mcm la
    sekiranya dua perkara ini diambilkira dan mempunyai sifir yang menguntungkan pengguna,secara tidak langsung ramai orang akan ikut serta…

    • khairul
      30/06/2009 at 1:47 pm

      W’salam…Adie boleh rujuk artikel yang ditulis oleh En. Syukor Hashim di jutawanemas.com di bawah tajuk ” Kisah rantai emas emak saya.”, ia mengisahkan bagaimana emas berfungsi menolong emaknya memiliki tanah berharga RM50,000 dan ini menunjukan bagaimana emas ini menjadi begitu besar nilai keuntungan dan peranannya dalam menjana kekayaan…tq

  4. mie
    08/07/2009 at 6:26 am

    Salam,

    Kenapa anda berdua berhenti dari jadi ejen etika emas? Tak ok ke diaorang punye company? Baru cita2 nak masuk.. Harap2 plan anda berdua lebih menarik dan mampu dibeli oleh semua golongan.

    • khairul
      09/07/2009 at 12:08 am

      Kami kurang setuju dengan charge 5% (Premium Fees) yang dikenakan…ia menjadikan harga emas itu sendiri jauh lebih mahal dari harga pasaran…tq

  5. kamalrul
    19/07/2009 at 2:20 am

    Saya amat berminat utk membeli ketul emas bg tujuan pelaburan di samping utk menjadi agent/dealer. Boleh Khairul tlg bagi keterangan yg selengkapnya utk saya cthnyer dilaman web mana yg saya boleh monitor secara daily updated pasarang harga emas ini termasuk dari harga PG sendiri. Sekiranya Etika Emas, ketulan emasnya di bekalkan oleh PAMP Suiss dah mempunyai sijil bagaimana pula dgn PG yg mana dikata digred sebagai 99.9% oleh pihak bank.

  6. khairul
    19/07/2009 at 12:44 pm

    Harga boleh cek di mana2 laman gold price spt kitco.com, goldprice.org dan banyak lagi. Harga emas PG boleh terus ke http://publicgold.com.my/. PG juga mempunyai sijil (surat beranak) bagi setiap keping emas yang dikeluarkan. Emas keluaran PG adalah digred 24K (999) manakala emas Pamp Suisse adalah digred 22.8K (950)…ini bukti http://1.bp.blogspot.com/_8b_jPa-Fchk/SjcChdiSVhI/AAAAAAAAAR4/_Htf-eNXbGM/s1600-h/srt+gadai+BR.png. Kalau betul-betul berminat saya akan bantu En. Kamalrul dari A to Z…sediakan minima RM30K dan kita akan dibekalkan dengan ketulan emas bernilai RM30K sebagai modal permulaan dan kalau dah ready hubungilah saya…insya Allah saya akan bantu..tq

  7. snz
    29/07/2009 at 8:40 pm

    salam,ada caj apa2 tak sebelum membeli dan beli balik ada penolakkan apa2 (susut nilai) dan berapa kos penolakkannya?

    • khairul
      29/07/2009 at 10:07 pm

      w’salam…tiada caj apa2 dikenakan untuk membeli emas PG dan tiada apa2 susut nilai, tetapi ada sedikit charge untuk PG membeli semula emas dari customers:

      How to sell Public Gold Gold Bar and Gold Coin to Public Gold
      Walk-in

      * Bring along your physical gold and walk-in to our HQ office or any of our dealer and you will be quoted a live spot buying price.
      * If you agree with the buying price, we will proceed your deal immediately.
      * Our Sales Personnel will request the Certificate of Authenticity from you. Please be informed that there is a penalty charge if you are unable to provide the Certificate of Authenticity.
      * Our Sales Personnel will do a density test to justify the weight and the purity of the gold.
      * We will issue a receipt / bill to you.
      * You will receive the payment within 1working day.

      Contoh Pengiraan:
      Assuming that u wanna sell back a 50g PG Gold Bar to us, the calculation of sell back price is as below:
      Gold buying price : RM112.20 X 50g=RM5,610
      1% handling fees from total : Rm5,610 X 1% = RM56.10
      Total sell back price : RM5,610 – RM56.10 = RM5,553.90

  8. nurhana
    30/08/2009 at 6:30 am

    salam,

    saya baru shj membeli emas PG 50gm. saya dpt info ttg emas PG ni secara kebetulan ketika surfing internet. walaupn bimbang takut tertipu, saya mberanikan diri utk membelinya juga. selepas urusan pembelian selesai, saya terus membawanya ke Ar Rahnu utk make sure yg ianya betul2 emas tulen. dan.. tbukti, ianya mmg emas 99.9 (24karat). dan nilai belian dgn agen PB pd hari tersebut adalah RM700 lebih rendah dr harga emas semasa untuk berat 50gm. so, kira mcm kita dah untung RM700 pada hari belian. so, untuk bebaskan diri dari mjadi mangsa inflasi, dan memastikan masa depan terjamin, buatlah investment dgn beli dan simpan emas PG.

  9. norlaila
    25/09/2009 at 11:55 pm

    jika tidak ada modal sebanyak 30k adakah cara lain untuk melabur emas PG kerna saya mempunyai koleksi emas yg di pakai sendiri lebih krg harganya rm 5 ribu

  10. meeijan
    07/10/2009 at 12:56 pm

    saya semacam Norlaila jugak… nak melabur dlm emas PG nie yapi modal tak besar mana….

    • khairul
      23/10/2009 at 10:05 pm

      bole tau brapa budget modal tu?…kalau betul-betul nak melabur, bole la kita jumpa

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

